Rhinoceros, plošný modelář pro Windows nabízí modelovací nástroje pro strojírenství a design.
NURBS - revoluce aneb deformace bez legrace
Na Rhinu vás hned upoutá technologie UDT, která umožňuje vskutku revoluční způsoby editace spojených ploch a těles. Na tělesa a spojené plochy můžete aplikovat jakékoliv standardní deformační a transformační příkazy, jako je kroucení, ohyb nebo přizpůsobení páteřní křivce či ploše, aniž by došlo k jakémukoliv poškození nebo porušení spoje ploch.
Nové technologie v Rhinu - celkové shrnutí:
Universal Deformation Technology™ (UDT)
Tato nová technologie Rhina 4.0 vám umožní bez omezení deformovat jakékoliv křivky, plochy, spojené plochy, tělesa a polygonové sítě při současném zachování celistvosti a návaznosti objektu.
Historie - příkazy pracující s historií vytváří geometrii, kterou lze interaktivně editovat prostřednictvím editace vstupních křivek. Záznam historie, aktualizaci objektů s historií, uzamykání objektů s historií a varovné zprávy při porušení historie můžete zapnout nebo vypnout. Ne všechny modelovací příkazy však podporují historii.
Rozpoznání prvků - skupina nových editačních příkazů dokáže automaticky vybírat určité typy geometrie. Například díru můžete smazat nebo přesunout kliknutím na jakoukoliv k ní připojenou geometrii.
Zobrazovací řetězec - nový zobrazovací řetězec využívá nejmodernější technologie grafických karet a díky tomu nabízí významné zvýšení rychlosti, nové pokročilé zobrazovací režimy, renderování v reálném čase, nové nástroje pro analýzu, podporu více monitorů a podporu zobrazovacích režimů třetích výrobců. Nový zobrazovací řetězec také podporuje uživatelem konfigurovaná schémata zobrazení..
SmartTrack™ - systém dočasných referenčních linek a bodů, který se vykresluje v pohledu Rhina na základě implicitních vztahů mezi různými 3D body, jinou geometrií v prostoru a směry souřadnicových os.
G-infinity™ - nabízí designérům nástroje pro interaktivní nastavení tvarů plynulého přechodu se současným zachování návaznosti až po G4.
Zaoblování a plynulé přechody hran - mezi vylepšení patří řízení návaznosti od G0 až po G4, umísťování a řízení tvaru řezů, zaoblení lze nyní provádět ve stylu odvalovaná koule, vzdálenost od hrany a vzdálenost mezi trasami.
Průsečíky - zvýšení rychlosti, úspěšně je řešeno více speciálních booleovských případů.
Palety a ukotvování - mechanizmus ukotvování palet byl kompletně přepsán. Ukotvování palet, příkazového řádku, okna s vrstvami, vlastností a jiných oken je mnohem snadnější a spolehlivější než dříve.
Nástroje pro 2D kreslení obsahují typy čar, tloušťky a barvy čar pro tisk, kóty, šrafování, rozvržení výkresu pro tisk a zcela přepsaný správce tisku.